Дорогі батьки!
Вальдорфська педагогіка або педагогіка Рудольфа Штайнера поширена сьогодні по всьому світу. Основні її принципи по суті своїй є загальнолюдськими принципами, чому вона і може жити на будь-якому національному та культурному ґрунті. Елементи традиційної народної культури: пісні, ігри, вірші, танці, сезонні свята, ремесла органічно вливаються в педагогічну діяльність.
У центрі уваги вальдорфської педагогіки стоїть дитина зі своїм індивідуальним завданням та долею у цьому світі. Дитина, яка потребує нашої любові і турботі, у супроводі, коли вступає у світ і знаходить у ньому своє місце. Але він приносить із собою від народження дві здібності, завдяки яким він освоює світ: здатність до наслідування і величезну силу волі. Дитина повністю віддана враженням навколишнього світу. Він не тільки зором, але і всією своєю тілесністю приймає і відтворює вплив навколишнього світу.
Наш дитячий садок – це місце, де дитина живе повноцінним життям і в ігровій формі розвиває свої здібності. Дитина навчається, діючи під час діяльності; він активний і водночас сприйнятливий: він активно познає, діючи. Тому вся робота в дитячому садку будується на основі прикладу та наслідування. Діти можуть розвивати свої дії за допомогою тих речей, що їх оточують. Тому у нас дітям надається достатній і правильний ігровий матеріал, їх дії забезпечуються необхідними іграшками, матеріалами та предметами побуту.
Виходячи з мети виховання у вальдорфському дитячому садку – формування здорової тілесної та душевної основи для вільного розкриття індивідуальності дитини, можна виділити завдання, які вирішують наші вихователі та, спираючись на знання закономірностей розвитку людини, вказати ті якості та здібності дітей, які раніше чи пізніше – у дошкільному, шкільному віці чи вже у дорослому житті, – розвинуться завдяки вирішенню цих завдань.
Завдання | Здібності, якості дітей |
– Вчити через дію. | – Власна активність. |
– Здійснювати ясні, осмислені, доступні для участі дитини дії. | – Осмислені власні вчинки. |
– Виховувати інтерес до світу. | – Багате внутрішнє життя. |
– Дбати про зовнішні враження. | – Формування здорових органів чуття. |
– Облаштовувати простір для руху. | – Здоровий фізичний розвиток. |
– Розвивати у дітей тонку моторику. | – Вільне володіння тілом. |
– Організовувати правильне харчування. | – Здоровий розвиток органічно-тілесного. |
– Виховання культурно-гігієнічних навичок. | – Здоровий спосіб життя. |
– Розвивати у дітей сили фантазії. | – Рухливі, творчі мислення, почуття та воля. |
– Давати дітям певні невеликі завдання. | – Відповідальність. |
– Влаштовувати життя на основі ритмічного повторення. | – Впевненість та внутрішня орієнтація. |
– Підтримувати зовнішній порядок. | – Внутрішній порядок. |
– Прагнути до моральних вчинків. | – Моральна позиція. |
– Прагнути до прекрасного всередині та зовні. | – Художньо-естетичний смак. |
– Виховувати у дітях почуття подяки. | – Доброзичливість, соціальність. |