Joomla 2.5

Дорогі батьки!

Вальдорфська педагогіка виходить з образу людини як тілесно-душевно-духовної істоти і з духовно-наукових антропологічних уявлень про розвиток дитини, людини на кожній віковій ступені 3-х перших семиліть життя. Вальдорфська педагогіка заснована на конкретних методах роботи з тілесністю дитини, щоб він був фізично здоровий, з душевною організацією для того щоб дитина був добрий, чуйний, з духовною організацією, для вироблення здорового мислення, моральних цінностей і моральних орієнтирів. Розкриття душевних сил відбувається через розкриття розумової, емоційної, вольової області душі. Методологія Вальдорфської педагогіки забезпечує салютогенетіческій підхід і гармонійний розвиток всього людської істоти, а не тільки інтелектуальної сфери, що закладає здорове функціонування організму в перебігу усього подальшого життя. Особливість першого семиріччя дитини від народження до зміни зубів полягає в тому, що в цьому віці закладається фундамент всього, що необхідно для подальшого життя - і перш за все, відбувається розвиток всіх внутрішніх органів, тобто фізичної організації дитини. Для здорового розвитку виходять: - з внутрішнього погляду дитини: «світ добрішим» і це має бути забезпечено в процесі виховання (див. Створення атмосфери любові, довіри, спокою); - з принципу виховання: «подражение І ПРИКЛАД» все оточення спонукає дитину до діяльності і наслідування внутрішньому і зовнішньому. Дитина хоче пізнати цей світ і освоїти свій будинок - фізичне тіло; - з принципу, що дитина в цьому віці «СУЦІЛЬНИЙ ОРГАН ЧУВСТВ» все навколишнє сприймає всієї своєї тілесністю (дитина - суцільний слух, зір, серце, шлунок і т.д.). Істота дитини відгукується безпосереднім чином на все оточення і це формує його внутрішні органи. І тут можуть бути серйозні порушення, якщо цього не враховувати; - з принципу «ТУРБОТИ ПРО ДОВКІЛЛЯ», про все те, що впливає на формування внутрішніх органів: а) інтер'єр - відсутність кутів - тілесно дитина наслідує кутах, колір інтер'єру, одягу - дитина не так сприймає кольору, як дорослий, звуки - мови і музики повинні бути гармонійні, запахи - приємні, чи не різкі, світло і колір - повинні співвідноситися з характером і видом діяльності дитини; б) створення атмосфери любові, довіри, спокою - дитина як суцільний орган чуття сприймає не тільки зовнішнє (наприклад слова), але і внутрішній стан батьків і вихователів. Те, що в душі у дорослого - дитина сприймає всім тілом і душевні неполадки можуть викликати захворювання внутрішніх органів. Важливий людський контакт, добрий розмова без повчань і моралей. Протипоказані: телебачення, комп'ютерні ігри і т.д .; в) темперамент батьків, вихователів, який в більш пізньому віці через неправильне формування внутрішніх органів викликає такі хвороби як астма, алергія, сколіоз, ревматизм і т.д .. - з принципу «турботи про ЖИТТЄВОМУ РИТМІ і звички ДИТИНИ» - як про заставу здоров'я. Вальдорфська педагогіка враховує життєві ритми: добовий, тижневий - де передбачені різні види розвиваючої діяльності дитини; річний - щоб через свята року, столик пір року, спостереження за рослинами і т.д. дитина зв'язувався з ритмом Землі, космосу. Робота з душевними силами дитини, які після зміни зубів трансформуються в сили навчання. Тут ставиться завдання, щоб дитина знайшов упевненість, довіру до своїх здібностей, можливостям пізнавати світ, орієнтуватися в ньому. Якщо душевна життя дорослого складається мислення, почуття, воля, то життя дитини заснована на волі, почуття, мислення. Найважливішим завданням дитячого саду є активізація вольових почуттів: дотику, життя, руху, рівноваги. Через тактильні відчуття дитина пізнає межі свого тіла. Дотик - є поділ і з'єднання одночасно і все дотику для розвитку дотику повинні бути через натуральні матеріали і їх різноманітність (дерево, шовк, вовна, пісок, тісто, віск). Всі синтетичні матеріали для дитини неправда і шкідливі. Через розвиток почуття руху - розробляються велика і дрібна моторика, що сприяє розвитку мови, мислення. Передбачені такі види діяльності як пальчикові ігри, ліплення, рукоділля, валяння з вовни та ін. Через відчуття рівноваги розвивається слух, орієнтація в просторі, музичні задатки. Передбачені спеціальні ігри, оснащення дитячих майданчиків та ігрових приміщень. Почуття життя - додає впевненість у своїх силах, розкриває можливості дитини. Розвиток фантазії одна з найважливіших завдань навчання. Це передумова розвитку творчих здібностей: малювання фарбами по мокрому, малювання восковими крейдою, музика і спеціальні музичні інструменти, іграшки, ляльки будять фантазію (ляльки, які мають не закінчений образ, де дитина може додумувати настрій ляльки, і т.п.), вільна гра .



Copyright © 2010 Waldorfschool.com.ua . Все права защищены.